مدلسازی میراگر جرمی تنظیم شونده (TMD) در متلب (MATLAB)

کنترل غیرفعال، میراگر جرمی تنظیم شونده، TMD

کد محصول: تعریف نشده است

ویژگی‌های محصول

ویژگی‌های محصول تعریف نشده است

امتیاز کاربران

بدون دیدگاه

محصول آماده دانلود می‌باشد

290.000 تومان

توضیحات

مهندسان عمرانی که در حال حاضر به دنبال مدلسازی میراگر جرمی تنظیم شونده در نرم افزار متلب هستند، احتمالا دانشجوی کارشناسی ارشد و یا دکتری هستند که برای انجام پروژه‌ی کلاسی خود، پایان نامه، مقاله و یا از روی علاقه به دنبال این محصول آموزشی می‌باشند. در انتهای این آموزش سعی می‌شود با ارائه توضیحات کامل و مثال هایی که حل می‌شود، شما قادر باشید سیستم مورد نظر خود را در نرم افزار MATLAB مدلسازی کنید سپس سازه را با استفاده از روش نیومارک تحلیل کرده و پاسخ‌های مورد نیاز خود را از این نرم افزار استخراج نمایید. اما لازم است قبل از تهیه این محصول آموزشی به مفاهیم اولیه دینامیک سازه‌ها و کلیاتی در مورد میراگر‌های جرمی تنظیم شونده تسلط داشته باشید. برای آشنایی با انواع سیستم‌های کنترلی  می‌توانید نشریه 766 را مطالعه کنید و سپس مطالعه پایان نامه‌ها و مقالات این حوزه توصیه می‌شود.

در این محصول آموزشی، از دو مدل برشی 10 طبقه موجود در مطالعات استفاده شده است. در مدل اول که در مثال 1 به آن پرداخته شده است، هر سه ماتریس جرم، میرایی و سختی سازه در اختیار است. و همچنین پارامترهای میراگر نیز مقدار مشخصی فرض می‌شود. سپس با استفاده از روش نیومارک سازه کنترل شده با TMD و همچنین سازه کنترل نشده تحلیل می‌شود. جابجایی تمامی طبقات گزارش و با نتایج مطالعات مقایسه می‌شود.

 در مثال 2، فقط ماتریس‌های جرم و سختی سازه مشخص شده است و ماتریس میرایی سازه با استفاده از میرایی رایلی تعیین می‌شود. باقی شرایط مشابه مثال 1 فرض شده است.

محتوای این محصول آموزشی

فایل‌هایی که دریافت می‌کنید

اجرای دستورات در متلب

با اجرای دستورات میراگر جرمی تنظیم شونده در متلب جابجایی تمام طبقات تحت زلزله السنترو حاصل می‌شود.

جابجایی طبقه دهم

سیستم کنترل شده با TMD و کنترل نشده

میراگر جرمی تنظیم شونده TMD

میراگر جرمی تنظیم شونده (TMD) یکی از سیستم‌های کنترل غیرفعال سازه‌ها می‌باشد كـه در سـال 1909 بـراي اولين بـار توسط Frahm در ايالات متحده مطرح شد. اين ميراگر شامل يك سيستم جرم – فنر – ميراگر است كه در ارتفاعي از سازه قرار داده مي‌شود تا پاسخ آن را كاهش دهد.

میراگر جرمی تنظیم شونده TMD

به عبارتی این میراگر به سازه اصلی متصل می‌شود تا با جذب و انعکاس بخشی از انرژی ورودی به سازه از آن محافظت نماید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مدلسازی میراگر جرمی تنظیم شونده (TMD) در متلب (MATLAB)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *